onsdag 20 januari 2010

Öppen ansökan till tjänsten som...

...assisterande tränare i Malmö FF

Till Malmö Fotbollsförening 2010 - 01 - 20

Hej!

Jag har förstått att ni söker en ny assisterande tränare och tjänsten tilltalar mig av enormt många anledningar, men framförallt elva stycken.

Först och främst har mina år i andra mansdominerade branscher lärt mig hur man hanterar och undviker stolpskott och under min tid som anställd på Systembolaget lärde jag mig att handskas specifikt med A-laget. Som kvinna har jag den medfödda talangen att kunna ha många bollar i luften samtidigt, även om jag så klart föredrar en.

Mina tidigare erfarenheter som step up-instruktör kan förhoppningsvis hjälpa grabbarna att kliva upp en nivå. Minst. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av egna fotbollsmatcher, däremot av match.com som dock inte resulterat i några storvinster. Eller ens några borta- eller hemmamatcher för den delen... Jag har ändå utvecklat en god spelförståelse då jag, i likhet med er de senaste säsongerna, förr har lidit mycket av ett obefintligt försvarsspel och alldeles för många lösa skott utanför.

På min fritid hittar man mig ofta joggandes i Pildammsparken och att få göra det på arbetstid omringad av ett helt lag vore en sann dröm!

Jag hoppas att ni i mig finner en kvalificerad kandidat och den swanemärkta tränarkompetens ni söker, och ser fram emot att höra från er!

Med himmelsblå hälsningar,
coach Swane

8 kommentarer:

  1. ja vad ska man säga! Att de inte anställt dig redan är ju uppenbarligen den 8e dödssynden!

    Take care!

    SvaraRadera
  2. haha tack, det var dagens komplimang!
    hoppas det är ok att jag anger dig som referens vid en eventuell intervju..?

    SvaraRadera
  3. Självklart, dock ej att rekommendera då jag är 100% Blåvit Ängel och dina avsikter kan komma att ifrågasättas med mig som referens!

    SvaraRadera
  4. Haha klockrent! Tror garanterat att killarna vill ha dig före gren :)

    SvaraRadera
  5. Tack för uppmuntrande kommentarer! =)
    Camilla, som tur var behövde jag inte använda dig som referens...

    SvaraRadera
  6. Är det du som har stavar i parken som vi brukar möta när vi är och tränar?
    /Malmöbrandman.

    SvaraRadera
  7. Absolut! Tråkigt att du inte längre känner igen din egen syster, men det är väl åldern... :)
    /Swanen

    SvaraRadera