söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans Dag i Thailand

Alla hjärtans dag
är en smärtans dag
även om man som jag är i Thailand.
Trots att här är hett
är det inte lätt
att hitta rätt kärlek ibland.

Efter min thaimassage igår
är jag rädd att jag förstår
vad norrländska män hämtar här.
En fru nätt och skör
som knådar i klass med MFFs massör*,
klart att man då blir kär.

Såg två heta hunkar idag på vår strand,
dock promenerade de hand i hand...
En sorglig syn för en singeltjej!
För varje par av dom,
försvinner det liksom,
två potentiella makar för mig.

Kanske är det bara jag,
men borde inte någon dag,
"Alla Singlars Dag" få heta?
Då kunde alla världens par
få sakna det de inte har
& alla singlar för en dag sluta leta.

*kan jag iaf tänka mig

4 kommentarer:

  1. Men det kan vi väl instifta då? Vad sägs om 9:e januari ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar iden! 9 januari kanns dock onodigt langt borta, ar det inte smartare att ta nagon dag som inte varit i ar? :)

    SvaraRadera
  3. Ok, men ska vi utnämna på onsdag då? Den 24/2 fyller ju MFF 100 år (och det behöver jag väl knappast berätta för dig), och dessutom kör jag på Dockan då. Kom dit och kolla så skålar vi för MFF:s 100-årsdag och mitt 63:e gig!

    SvaraRadera
  4. Nah sorry, denna dagens fokus får inte tagas från det himmelsblå, ens om det rör oss singlar. =)
    Hoppas 63an gick bra ikväll!

    SvaraRadera