måndag 8 februari 2010

Tackkort från Thailand

Jag sitter vid poolkanten i ett paradis,
glad att vara här just nu.
Fem år för sent på sätt och vis,
men bättre sent än aldrig sägs det ju...

Bättre nu än julen 2004
då resan min var bokad och klar,
dock gick inte min ledighet att styra
efter chefens bestämt nekande svar.

Den Annandan kommer jag väl ihåg
för mitt i allt grått och kallt,
kom rapporten om Thailands jättevåg
och insikten om en mening med allt.

Istället för ett kort skickar jag två,
till min chef nu och min chef på Bolaget.
Tack för att jag fick åka nu men inte då
och kanske för att jag finns överhuvudtaget.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du har det bra, glöm inte buljongen och att käka pad thai.
    Här snöar det igen.........
    Farsan sågade lägenheten fullständigt, badkaret var kass...och nuvarande grannen snett under har alltid herrbesök sa mäklaren.

    SvaraRadera
  2. Tack for halsningen brorsan! Kunde inte varit battre har, forutom mojligtvis bristen pa herrbesok da... :) men solen kompenserar gott och val.

    Halsa garna the old man att det ar jag som eventuellt ska bo dar och att om jag klarat att klattra upp pa ett loft i tre ar sa ska jag nog klara det badkaret.

    Ska kolla upp buljongen imorn!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Buljongen fixad och pad thai kakad! Men vad koper man till dina kids for att bli en lite battre faster? :)

    SvaraRadera