torsdag 1 april 2010

Tårta & tack

Sista tårtan & sista tacket till kollegorna.

















Det är dags att gå vidare i livet,
nu blir det inte sylta mer.
Tyvärr innebär det här klivet
att jag måste ta ett steg från er.

Ni vet att jag er gillar,
trots att ni håller på fel lag…
för i brist på pojkvänner och killar
har ni alltid förgyllt min dag.

Jag har lärt mig att hitta från Råå till Moheda
och att med Bergendahls få bukt,
jag har lyckats att isterband tillreda,
samt plockat en och annan lågt hängande frukt.

Jag har lärt mig att skilja på pudding och pastej,
och att butiker fronta och skylta.
Det enda jag ej lärde mig,
det var att gilla sylta..

Tack för att ni gjort
så att jag trivts så himla bra.
Tänk va tre år har gått fort,
jag kommer sakna er var dag…

2 kommentarer:

  1. Fast nu har du oss <3 välkommen till farbror Freudenbergs härliga gäng! Ninna & Ulle

    SvaraRadera
  2. Jag gillar er redan, kära Freudenberg-tjejer,
    och saknar nästan inte alls varken korv eller pastejer ;)

    SvaraRadera