lördag 3 april 2010

Två svar & en fråga

Sent ska syndaren vakna. Till alla er som liksom jag med spänning väntat på Skånetrafikens svar på mitt brev med förslaget om en singelkupé för en månad sen, så kom det igår:

"Vi ber om ursäkt för att du fått vänta på vårt svar.

Tack för dina synpunkter angående planeringen av trafiken. Vi har vidarebefordrat dessa till ansvarig trafikplanerare. Dina och andra resenärers synpunkter kommer att ligga till grund för vår framtida planering av trafiken.

Med vänlig hälsning Peter"

Att det tog dem en månad att formulera och skicka det svaret har gett mig en helt annan syn på deras tågtrafik; det känns plötsligt väldigt kort när tåget bara varit en halvtimme försenad...

Dagens andra svar blir det på min tävling från i onsdags, där jag uppmanade er att gissa vad bilden på den nakna tjejen var reklam för. Tack alla som gissat, jag är framförallt imponerad av min brors arbetsinsats för att vinna; vet dock fortfarande inte hur han gjorde för att googla efter den bilden... Å andra sidan lyckades han ju inte heller.

Rätt svar är sängar och även om jag jobbat med marknadsföring förstår jag inte vad Hästens vill säga med den här bilden. Kanske tillhör jag helt enkelt inte deras målgrupp? Okej om det hade varit en kille...



På sätt och vis vill jag ändå tacka de som gjort den här reklamen, för de har gjort så att jag i alla fall vet vilken säng jag inte ska välja. Frågan är nu bara vilken jag ska välja? Tips emottages gärna! Helst snabbare än Skånetrafiken svarar, då inflyttning sker om en månad...

3 kommentarer:

  1. Testvinnare blev i stället den betydligt billigare "Svane Hilton" från Ekornes. Den kostar 4.990 kronor och vann på sin överlägsna tryckfördelning - här var Duxsängen allra sämst.
    Hittat på Internet via Google, om du undrar.
    Bror den äldre.

    SvaraRadera
  2. Min säng står ensam och tom... Vill du göra den och mig sällskap? ;)

    //A

    SvaraRadera
  3. Tack för erbjudandet, bäste anonym, men just nu är jag bara på jakt efter en säng.

    Och tack käre bror för tipset om Svane Hilton. Dock fastnade jag ännu mer för Svane Zenit som enligt Ekornes hemsida "Tar hand om hela dig".

    SvaraRadera