lördag 15 augusti 2009

Zlatantävling

Jag satt som bäst och laddade inför kvällens gig i Mellbystrand när jag plötsligt fick ett mail som nu gjort mig mycket upprörd. Egentligen låter jag mig inte störas av något när jag sitter och förbereder gig, men det här mailets rubrik innehöll det ord som kan få mig att släppa allt annat för stunden, oavsett vad jag håller på med: Zlatantävling.

Genast gick jag igång och såg mig själv ta på mig de begagnade Zlatanskorna och flyga ner till Barcelona för en match och ett möte med Zlatan, vilket var vinsten i just den här tävlingen. Jag klarade lätt den ena av de två frågorna och motiveringen på 20 ord hade mitt hjärta formulerat för länge sen. Men fråga 2 satte stopp för det roliga och visar dessutom att hela tävlingen är djupt diskriminerande eftersom bara 08:or har möjlighet att vinna! Man ska svara på vilken färg Zlatans Air Max 1 skor har, och dessa skor befinner sig just nu på en utställning på Söder i Stockholm. Jag retar mig så jag kan dö och har redan smsat ett tiotal vänner i Stockholm och bett om hjälp. De har bara skrattat åt mig och i något fall tackat för tipset om tävlingen...

Jag vädjar därför härmed om hjälp; befinner du dig i Stockholm och har möjlighet att hjälpa mig genom att ta dig till utställningen och Zlatans skor på Åsögatan 115 vid Medis på Söder (gratis inträde och öppet 12-17 idag & imorgon) så lovar jag dig riklig belöning. Om jag vinner garanterar jag rent av att du få följa med på resan! Så stick till Söder nu och messa mig svaret! Först till kvarn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar