söndag 16 augusti 2009

Tungt gig i Mellbystrand

Gigade på ett nytt ställe, Strand 12, i Mellbystrand igår och kan varmt rekommendera det till alla som kan ta sig dit. Det var knappt vi kunde det. Jag hade nämligen erbjudit mig att köra och de tre killarna som vågade åka med förstod ganska snart vad de hade gett sig in på. På väg ut ur Malmö höll jag nämligen på att köra E6an mot Trelleborg istället för norrut...

När vi hade hämtat den tredje killen i Landskrona var jag övertygad om att min brors lilla bil gått sönder, för jag kunde inte för mitt liv få bilen att accelerera upp i över 100km/h. Men tack och lov kom jag, som inte är van att ha tre fullvuxna män (eller ja 2½ eftersom en av killarna bara är 20år), på att det antagligen berodde just på lasten innan jag hann skämma ut mig totalt för mina medpassagerare. Vid närmare eftertanke är jag ju faktiskt inte ens van att ha en fullvuxen man med mig i bilen, så jag känner ändå att jag är ursäktad för min okunskap gällande mäns inverkan på en bils kapacitet att accelerera. På hemvägen var det knappt att vi kom över Hallandsåsen och då tipsade en av killarna mig lite diskret om att han skulle ha valt 4:an om det varit han som kört; en lärdom jag tar med mig från kvällen!

Giget gick bra för alla inblandade, utom möjligtvis för den äldre herren Mats i publiken som lyckats sätta sig precis framför scenen utan att riktigt inse vad det innebar. Tutti Blixt, som var konferencier för kvällen var ett nytt ansikte för mig. Förutom ett häftigt namn är hon dessutom polis, så äntligen har komikervärlden fått en kvinnliga motsvarigheten till Hasse Brontén. Förutom att hon inte raggar på yngre tjejer då, utan snarare äldre män, där huvudoffret för kvällen var stackars Mats, som fick ta emot förslag från de flesta av kvällens komiker. Det gick bra för alla, men allra bäst för Khalid Geire som tillsammans med Rolf Lassgård-lookaliken i publiken fick mest skratt för kvällen. Det är dock oklart om någon fick följa med Mats hem eller ej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar