torsdag 3 september 2009

En ovanligt het taxiresa

Jag är nyss hemkommen efter en ovanligt het taxiresa som slutade med att taxichaffisen bad om mitt telefonnummer. Dessutom hade jag chansen få åka hem med några av Malmös hetaste brandmän. Tyvärr är inget av det så hett som jag försöker få det att låta, utan det handlar bara om det här: http://sydsvenskan.se/malmo/article547542/Taxi-brann-i-Malmo.html

Taxin som jag åkte med ikväll började plötsligt ryka och brinna kraftigt. Efter att ha ringt 112, ringde jag min brandman till bror som lugnande förklarade att bilar "brinner varje dag" och att de i verkligheten inte exploderar som de gör på film. Jag undrar dock om man varje dag förväntas betala för sånna här resor... Halvt på skämt och halvt för att ha något att prata om medan vi såg brandkåren släcka bilen frågade jag nämligen taxichauffören hur vi nu skulle göra med betalningen. Jag tyckte egentligen inte alls att det var rimligt att jag skulle betala någonting, men det tyckte han då han bekymrat undrade om jag inte hade några kontanter på mig. När jag inte hade det bad han om mitt nummer för att kunna ringa mig imorgon och ordna det då. Sedan försvann han, nästan som om mitt nummer var det enda han varit ute efter. Men jag vet att det bara är önsketänkande.

En tjej som kört förbi erbjöd mig skjuts hem, vilket var snällt men synd. Annars hade jag nog fått åka med det härliga gäng glada brandmän som vände mitt chocktillstånd till skratt.

Nu återstår bara att se vad taxiresan kommer kosta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar