lördag 12 september 2009

Ett litet steg för MFF, ett stort steg för mig.

Var på MFFs träning i förmiddags, iklädd grön tröja. Som en slags protest. Och som en påminnelse till laget hur pinsamt nära vi ligger Bajen i tabellen. Vi får se om det räcker för att klara tre poäng mot ett ännu lite sämre Stockholmslag på måndag.

Inspirerad av min gode vän Dr Jo insåg jag att tiden är kommen att börja påverka på allvar och inte bara genom färgglada protester på träningen. För att dra mitt stå till stacken blev jag därför idag medlem i MFF och jag ser verkligen fram emot nästa årsmöte där jag minsann ska börja ställa krav på allvar. För att jag ska anse att de 300kr i medlemsavgift ska ha varit värda investeringen ser jag följande förändringar till nästa säsong; fler mål, kortare shorts och tightare tröjor.

På väg hem noterades Helsingborgs spelarbuss på parkeringen och jag misstänker att det var för att de hört talas om den Singeljogging som snart ska dra igång i Pildammsparken och att de var här för att tjuvträna. Eller ja, jag hoppas i alla fall det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar