tisdag 22 september 2009

Behöver hjälp! Är med b...

Jag är med bolag. Eller ja, enskild firma för att vara korrekt. Tre år efter avklarad examen från Handelshögskolan i Stockholm kan jag, inte helt tippat, presentera mitt alldeles egna: ASKUL - Swanemärkt standup. Fast jag är osäker på om jag ska säga trots mina år på Handels eller tack vare...

Ett nyanlänt brev från Statistiska Centralbyrån roar mig, trots att de första raderna påminner mig plågsamt mycket om lektionerna i nationalekonomi:
"Nya företag är av vital betydelse för den samhällsekonomiska utvecklingen. När nya verksamheter växer fram bidrar de till att skapa tillväxt och sysselsättning. För att kunna utvärdera nya verksamheters effekt på samhällsekonomin behövs information..."
Jag tror tyvärr inte att jag i och med denna satsning kommer rädda Sverige ur finanskrisen, min ambition är bara att göra den här världen till ett lite roligare ställe.

På ett sätt kan jag dock komma att skapa sysselsättning inom kort, eftersom jag behöver hjälp av någon som har tid, lust och tillräckliga IT-kunskaper för att göra ett par Swanemärkta hemsidor tillsammans med mig. Så... Känner du någon som känner någon som känner någon som kan hjälpa mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar