onsdag 9 september 2009

Skönaste kommentaren från dagens match

Jag konstaterar krasst att jag aldrig lär kunna försörja mig som professionell gambler, då jag tippade att Sverige skulle vinna med 8-0 i dagens VM-kvalmatch mot Malta och vi istället vann genom ett maltesiskt självmål...

Däremot kan jag nog börja titulera mig expert, i alla fall bland mina tjejkompisar. Ett bevis på detta är det sms som trillade in med en fråga till just mig under matchen från min mycket förbryllade väninna K:
"Kära Anna, varför har en av maltaspelarna en kasslerkondom på huvudet?"
Nu vet jag inte om det var för mina fotbolls- eller för mina charkkunskaper som jag fick den här frågan, men mitt svar som var:
"För att höja underhållningsvärdet på en för övrigt usel tillställning."

2 kommentarer:

  1. "Kasslerkondom"? Är det rätt benämning på den utstyrseln som syntes i TV, då betyder det att kassler i regel varken har ambitionen att undvika oönskade graviditeter eller könssjukdomar. Jag som trodde det där bara var en knasig mössa. Hädanefter får det bli andra charkvaror som vet att skydda sig på bättre sätt.

    SvaraRadera
  2. hahaha

    Svar: Ja, det är helt rätt benämning! Och för säkerhets skull kan jag rekommendera isterband. Småländska isterband.

    SvaraRadera