söndag 1 november 2009

Ett friskt perspektiv

Jag har legat sjuk en vecka, i vad som kan ha varit svininfluensan. En kollega, som förutom fyndig även är fågelskådare, förslog att det också kan ha varit swaninfluensan. Känns lite konstigt att inte veta säkert, men det enda sjukvårdsupplysningen gjorde när jag ringde för att bli upplyst, var att fråga om jag hade handsprit hemma. Förstod aldrig varför, när jag redan hade insjuknat och dessutom bor själv, men jag lugnade sjuksystern i luren med att jag nog kunde be någon köpa det till mig.

Det bästa med att vara sjuk är att man får perspektiv på mycket annat. Innan jag blev dålig var jag tex jävligt trött på att vara singel, så trött att jag gjorde skylten nedan. Men efter en veckas sjukdom fann jag mig istället bara jävligt trött på att vara sjuk. Att jag var singel spelade inte längre någon roll. Så med mitt nya, friska perspektiv i sinnet, har jag ställt undan skylten i garderoben. Men jag vågar inte slänga den helt... i fall jag skulle bli "sjuk" igen.

P.s. Skylten är för övrigt inspirerad av den här killen; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5914320.ab, som var "jävligt trött på att vara arbetslös" och som efter bara ett par timmar med sin skylt hade fixat ett jobb. Man kan inte låta bli att undra vad resultatet skulle bli om man ställde sig vid stationen i rusningstrafik med min skylt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar