torsdag 5 november 2009

Headhuntad till dejtingprogram #2

Vissa människor blir headhuntade till nya jobb, andra blir det till dejtingprogram på TV. Med tanke på mina blogginlägg är det kanske inte helt oväntat att just jag blir det och tanken har faktiskt slagit mig både att köpa en bondgård och försöka bli med barn (alternativt adoptera) bara för att kunna vara med i antingen Bonde söker fru eller Ensam mamma söker. Tycker dock att det senare av dessa två är ett väldigt orättvist program, dessa brudar har ju onekligen redan träffat rätt minst en gång i sina liv...

I somras fick jag inte mindre än tre inbjudningar skickade till mig på tre olika emailadresser med förfrågan om att vara med i Carolina Gynnings dejtingprogram Dagens Man. Övertalad av en av mina bloggläsare, skickade jag in en ansökan, bestående av namn, adress och en bild. Att inte ha blivit utvald kan man därför dra slutsatsen att det berodde på någon av dessa tre faktorer. Även om jag inte är särskilt fotogenic och min röst varken gör sig på radio eller tv, har jag till idag ändå trott att det berodde på att jag bor i Skåne och inte kunde ta mig till inspelningen i Stockholm. Men nu vet jag inte längre. Jag har nämligen fått en ny inbjudan, där de söker folk till ett dejtingprogram som ska spelas in i mörker... Kolla här:

"Hej Anna,
Är det möjligtvis så att du fortfarande letar efter den stora kärleken? (Ha, är himlen blå?) Nu kommer ett otroligt härligt och roligt datingprogram till Sverige (va, nu igen? var får ni allt ifrån...) och du har chansen att anmäla ditt intresse. I varje program får tre tjejer och tre killar chansen att träffa mannen eller kvinnan i sitt liv, men med en twist - de får bara träffas i ett totalt mörkt rum! (Aha, så nu platsar man...) Programmet är ett roligt och spännande experiment (ja, det låter verkligen som bra TV!) som handlar om den urgamla frågan: Är kärleken blind? Svaret på frågan får vi när paren slutligen får se varandra i fullt dagsljus och därefter ska välja om de vill fortsätta att träffas. Programmet kan beskrivas som ett feelgood-program som är så långt från förnedrings-TV man kan komma. (Ingen förnedrings-TV? Kan man bli mer förnedrad än om killen inte vill fortsätta träffa en i dagsljus?)
Ser fram emot att höra från dig! Hälsningar Caroline"

Tack för att du frågade Caroline, men jag tror jag hoppar den här gången!
Kram, Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar