måndag 30 mars 2009

Måndag morgon med MFF

Dimman låg tät över Malmö denna måndagsmorgon, men lättade allteftersom jag promenerade runt Pildammsparken och avnjöt inledningen på min lediga dag. Tog en spontan avstickare runt Stadionområdet och fantiserade om hur det kommer att bli på Swedbank stadion om några veckor.

Läste i Sydsvenskans chat med lagkapten Daniel Andersson förra veckan att Sankan sett bra ut på träningen. Det förvånar mig inte, men jag tycker det var lite konstigt att han uttryckte sig så. Sankan ser väl alltid bra ut?

Lite besviken över att inte ha sett laget på någon av de träningsplaner jag råkade passera vände jag hem och just som bästa låten drar igång på mp3-spelaren, kommer spelarna ut från isstadion och går åt samma håll som jag. Det kändes som om jag promenerade med MFF. Säkert 5-6 meter. Det var som i en musikvideo.

Nu såg jag i och för sig inte dem träna, men jag konstaterade i alla fall att flera av dem såg bra ut på träningen.

Kan en vecka börja bättre än såhär? Inte om man heter Anna Swane.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar