söndag 29 mars 2009

Skillnad på kött & kött

Igår befann sig jag och min minst lika smsberoende singelväninna A på vårt stammishak Steakhouse. Efter att ha scannat av uteserveringen och konstaterat att den snyggaste manlige gästen tyvärr inte var där med mamma, pappa & syster, fokuserade vi på det kött som menyn erbjöd istället.

A erkände att hon i brist på kunskap brukar välja kött efter tillbehören så vi bad vår unge favoritservitör förklara de olika köttbitarnas kvalitet. "Pepparsteken är bäst" förkunnade han övertygande och kanske för att det var ett av de dyraste alternativen. A som inte gillar just tillbehöret peppar lät sig ändå övertalas. Glad att för en gångs skull vara så säker på vad jag ville ha sköt jag in: "Jag vill ha lammkött", vilket servitören fann väldigt underhållande. Tydligen är det inte bara skillnad på kött och kött utan även på lamm och lamm, och i menyn stod det lammytterfilé. Vad han inte visste var att jag medvetet sagt lammkött för att det skulle kunna misstolkas. Tyvärr tolkades det inte fel, så jag fick nöja mig med ytterfilén. A var varken nöjd med köttet eller tillbehöret så det blev inga fler rekommendationer. Desto fler sms...

1 kommentar: