söndag 14 juni 2009

Comeback à la Toivonen

Vad jag vet har inte Ola Toivonen hunnit, eller behövt för den delen heller, göra något som kan kallas comeback än, men det var efter att ha läst dagens intervju med denne gamle, fast ändå fortfarande unge, MFFaren som jag blev inspirerad att göra comeback med min blogg. (http://sydsvenskan.se/sport/fotboll/U21-EM/article442453/Stjarnan-aldre-och-forstandigare.html)

Jag fastnade för hur han insiktsfullt ändrat strategi inför sin övergång till PSV jämfört med när han kom till MFF och hur han säger sig inte ta hänsyn till varken omvärldens förväntningar på honom eller vad andra tänker om honom, utan numera tänker han bara på sig själv.

Det låter kanske egoistiskt men är nog egentligen den enda strategin för att överleva idag, om man tror på det man gör. Har man tillräckligt höga krav och förväntningar på sig själv så räcker det.

Precis som Ola inte vill liknas vid Zlatan, som för honom är unik, vill jag inte på något annat sätt dra likheter mellan mig och Ola. Killen är ju blond.

Men avslutningsvis säger jag som Ola:
-Jag är Ola Toivonen, ta mig för den jag är.
Fast med en viss korrigering:
-Jag är Anna Swane, ta min blogg för vad den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar