tisdag 2 juni 2009

Redo för U21

Jag flög med landslaget flygplan idag.
Planet har landat sen länge, men inte jag.


När flygvärdinnan bjöd på dagens rätt,
fick jag sällskap av grabbarna i Sveriges U21.




Lax & lammkött var helt okej,
för en trött & hungrig singeltjej.
Jag somnade så fort vi lämnat stan
& befann mig snart på en helt annan plan.


Där jagades jag till högljudda vrål,
av 22 killar med målet att få mig i mål.
Trots att jag var både liten & rund,
var tjejerna på läktaren gröna av avund.
Fast jag sparkades till hög höjd,
var min tid som boll en ren fröjd.
Sverige hade kontrollen!
Då landade planet, men inte bollen.

Jag väcktes & försökte att agera cool,
men var tvungen att fråga vilken som var Zlatans stol.

Resan mot EM-guldet har inte börjat än,
men Sverige kommer gå långt, jag har det på känn.

Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända.
Planen är platt, bollen är rund, allt kan hända.

Jag är redo från topp till tå,
& byter tilllfälligt min himlafärg till gul & blå.

Kom igen nu, det är dags att sopa
mattan med resten av Europa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar