torsdag 25 juni 2009

Dagens insikt

Dagens insikt kom till mig när jag satte mig på tåget hem från jobb och jag fann följande budskap på sätet framför mig: "Haha du e ju sjuk i huvet om du sätter dig här!"

Och jag kunde tyvärr bara hålla med. Förutom att felet inte var valet av plats utan valet av transportmedel. Om man inte redan är sjuk i huvudet så tror jag att ett av de säkraste och snabbaste sätten att bli det är att pendla med just tåg. Läste dessutom i morgonens tidning att "Tågkaos i två år väntar när Malmö C ska byggas om" och att det "blir en utmaning" enligt någon expert. Om man redan nu tycker att det är en utmaning att varje dag chasas runt som virrig boskap mellan sistaminuten-ändringar av spåren och tåg som är sena, hur ska man då stå ut med det som väntar? Enda lösningen är nog att va lite sjuk i huvet... Eller ha en månads semester.

4 kommentarer:

  1. Kära Anna !

    jag åker tåg 2 ggr i veckan
    Man kan antingen blir frustrerad,luttrad,vembrysiglängre,eller i dag var dom bara en kvart sen kanon!

    SvaraRadera
  2. Bäste Blomman!

    jag åker tåg 2 ggr om dan.
    Har testat samtliga sätt att hantera det som du räknar upp under de senaste 2,5åren...

    Tror att en tågfri semester kommer göra susen.

    SvaraRadera
  3. tågfenomenet e bara ytterligare ett bevis på att vi e Slavar 2 the man! "jobb" e bara ett nytt sätt att förslava folk, men utan att behöva ge dem mat å husrum. pendlade till Danmark regelbundet för ett tag sen. e rätt säker på att tågen är en psykologisk instutition designade för att bryta ner vårt psyke så vi e riktigt låga å lättmanipulerade lagom till att vi dyker upp på vår arbetsplats.

    SvaraRadera
  4. haha jag gillar din analys av detta fenomen! ja, eller jag gillar inte att/om det är så, men gillar din beskrivning av det!

    SvaraRadera