tisdag 9 juni 2009

Time to get serious

Jag har förstått att inte alla har förstått alla meningar med mina meningar här. För det mesta har syftet med bloggen bara varit att underhålla, men ibland har jag även med humorns hjälp försökt få fram något annat budskap som jag haft behov att få ur mig. Kan bara beklaga att jag inte lyckats med detta. Känner mig just nu som kejsaren i Kejsarens nya kläder, bara att jag inte har haft några skräddare utan sytt mina kläder själv. Swanen hör dock hemma i en helt annan saga av samma författare, och det är dags för mig att ta på mig min nya skrud och bli så seriös som jag egentligen är.

Tack alla ni som skrattat med mig och åt mig, ty mitt största syfte med bloggen var bara att sprida glädje. Ni som gillat mina dikter kan kika förbi här ibland, det kan hända att jag fortsätter med dem.

Jag låter tre favoritinlägg vara kvar och lämnar er med ett tänkvärt citat. Min Swansång kommer tillbaka, men i andra former...

Most people live and die with their music still unplayed.
They never dare to try.
- Mary Kay Ash

2 kommentarer:

  1. ....hmm de flesta vet inte att de har en hel orkester att spela med utan tror i bästa fall att de bara har ett simpelt instrument....men ve säger att de inte är de lyckligaste....

    SvaraRadera
  2. Inget! De ÄR antagligen de lyckligaste...
    Men alla de som inte vågar testa sina instrument är antagligen det inte...

    SvaraRadera