söndag 31 maj 2009

Dagens match & dagens stockholmare

Idag sved det i själen när jag för första gången i år tvingades att se en hemmamatch från bortaplan. Inte optimalt, men jag gjorde det bästa av situationen som på gamla goda tider (eller ja, i alla fall som på gamla tider) när jag bodde i Stockholm och såg den på After i Gamla stan, där alla äkta MFFare i huvudstaden samlas. Zlatans grymma klack drog igång stämningen innan avsparken i MFF-GAIS. Därefter pendlade det rejält men efter ännu en grymt orättvis oavgjord match var det stor besvikelse som dominerade.

Så plötsligt mitt i all sorg dök det upp något vackert! En stockholmare med en MFF-tatuering! Var den verkligen äkta? Ja, tatueringen var. Men inte stockholmaren. Det var "bara" en skåning som bott här uppe tillräckligt länge för att lura mig med sin dialekt. Hur som helst, tatueringen var i alla fall snygg!

En äkta tatuering på en inte äkta stockholmare!

Avslutningsvis hade man kunnat säga: vi hade i alla fall tur med vädret, men eftersom vi som såg matchen i Stockholm satt inomhus på en krog så var det ingen vidare tröst. Mina manliga vänner var inte överens med min alternativa avslutning men jag står för den: GAIS målis hade i alla fall snygg (knallrosa!) dräkt.

2 kommentarer:

  1. Anna, din blogg roade mig kungligt igår kväll. Det är bra på riktigt, sen var ju bilden snygg också! Ta hand om dig och kom gärna tillbaka om du är i stan./Daniel

    SvaraRadera
  2. Kul att höra! Men en bra bild säger mer än tusen bra ord... =)
    Ser gärna fler hemmamatchen från bortaplan nu när man är en i ert goa 08-gäng!

    SvaraRadera