söndag 10 maj 2009

Strategi svår och Z på Lilla torg

Min senaste strategi, att spela svår, höll på att sluta med en katastrof. Lördagskvällen inleddes med ett hastigt stopp på min lokala kvarterskrog Bakfickan. När en kille i baren frågade om mitt telefonnummer funderade jag faktiskt ett bra tag på att inte ge honom det, men när han hotade med att annars inte kunna garantera bordsbeställningen jag var där för att göra så fick jag för ett ögonblick frångå min strategi. Så nu har jag fixat ett bord till efter matchen idag, där det ska firas! Eller tröstätas...

Därefter följde kändisspotting, eller kanske snarare träningsoverallsspotting, på Lilla torg, av kändisar som inte hade noterats om det inte varit för att de var iklädda just träningsoveraller. Först rullade boxaren Maria Lindberg in med resväska på restaurangen där vi satt, och tack vare klädseln, namnet på ryggen och blåtiran identifierade vi henne. Därefter kom självaste Z iklädd träningsoverall. Tyvärr fel Z, nämligen Djurgårdens tränare Zoran Lukic. Mycket konstigt att han hade träningsoverall på Lilla torg, Malmös motsvarighet till Stureplan, när han är betydligt mer uppklädd under matcherna... Ska man tolka det som en diss till Malmös uteliv? Eller var det rent strategiskt för att folk skulle notera och känna igen honom?

2 kommentarer:

  1. Ja tror bara Lille Zoran va nervös. Han kände dagens resultat på förhand, och försökte bara göra förlusten och resan söderut så Bekväm som möjligt. Ja har liknande känslor när ja är i "Hufvudstaden". I och med att 99% av alla Stockholmare e Asdryga på Sommaren, så brukar Ja ha så Softa kläder som möjligt när Ja e där. Badshorts & Hawaiiskjorta e Standard. Och Sköna Skor. Sköna Skor e Jävligt Viktigt.

    Keep up da Good Work!

    SvaraRadera
  2. Hahaha
    Har inte noterat att sthlmarnas dryghet skulle vara säsongsvarierad, men du har säkert rätt som vanligt både gällande det och Z. Ska försöka anamma din stil när jag drar norrut till 08land på söndag!

    SvaraRadera