torsdag 21 maj 2009

Skjuten i huvet på MFFs träning

Få saker går upp emot en ledig dag när man får gjort något riktigt vettigt! Det fick jag idag när jag i sällskap med min vän J gick till MFFs träning för att få svar på lite frågor. Svar fick vi och bildbevis likaså. Men det höll på att kosta oss vår vänskap.

Fakta: MFF har inte gjort mål i sex av de sju senaste matcherna och i dagens tidning förklarar Rolle att det minsann görs många mål på träningarna. Vår första fråga var därför naturligtvis om det stämmer?

Och det gör det! Den här bilden är bara halvvägs in i träningen och det låg då redan ett tiotal bollar i ett av målen. Att det sen inte står någon målvakt just framför det här målet är inget vi vill kommentera.

En boll hade dock hamnat en bra bit utanför och väldigt nära oss, men den kom från planen bredvid där IFK Malmö tränade. J skulle göra dagens insats, och som jag misstänker samtidigt försöka imponera på Hasse Borg som stod några meter bort, genom att skjuta tillbaka bollen till rätt plan. Istället sköt han den rakt i huvudet på mig.

Är bollen rund? Ja, den här som tillhörde IFK Malmö var det i alla fall till synes innan jag fick den i huvudet. Tveksamt om den fortfarande är det...


Och ännu mer tveksamt om skottet imponerade på Borg, han verkade nämligen mer intresserad av sin bil.

Med sig hem fick dock J ett tips på hur han i lugn och ro kan träna upp bollkänslan: armhävningar bollar.

Självklart är J och jag fortfarande vänner. Han kompenserade nämligen det lilla missödet med att fota alla dessa bilder åt mig, och tack vare det fick vi svaret på nästa fråga som så många av oss funderar över titt som tätt: Är gräset grönare på andra sidan?

Ja minsann! Betydligt grönare och tätare. Men Js fina skor väger upp vår sida lite.

Nästa fråga dök upp ganska oväntat mitt på träningen, och var om Hans Gren verkligen friade till Fedel när han plötsligt knäböjde bredvid denne. Tyvärr fick vi aldrig svar på det, men då Fedel genast vände ryggen till så drog vi slutsatsen att det nog inte blir något bröllop i sommar i alla fall.

Sist men inte minst, var det den där STORA FRÅGAN; Varför gör spelarna till synes mål på träning men inte på match? Vi hittade faktiskt en tydlig förklaring till detta:

Målen står nämligen inte rätt till. Inte konstigt att grabbarna, eller som de kallas på träningen gubbarna, inte hittar målet utanför träningsplanen! Nästa träning är det vi som visar var målet ska stå! Jag iklädd cykelhjälm om J ska med...

1 kommentar: