måndag 18 maj 2009

Jag hade i alla fall snygg mössa!

Det var en sorglig söndag för alla oss skåningar som tagit oss till matchen på Stockholms Söderstadion igår. Jag fick dåliga vibbar redan på morgonflyget upp, då jag hamnade på samma plan som helt fel boys... nämligen Landskrona bois. Lite komiskt var det dock, när tränare Linderoth konstaterade att en spelare saknade biljett och det blev lite vuxendagis över sällskapet ett tag.

Laddade på Medis några timmar innan matchen och försökte bättra på solbrännan, men det var inte lätt när min gode vän mittemot insisterade på att få låna min (i och för sig väldigt snygga, men också skugggivande) mössa.


Snyggaste mössan på Söder!

Matchen behöver vi inte orda så mycket om. Att förlora med 1-0 är aldrig kul, framförallt inte när Malmö hade 61% av bollinnehavet, 8-2 i skott på mål och 18-6 i skott totalt. Och framförallt inte när jag satt bland en massa Bajare...

Jag hade i alla fall en snygg mössa. Och jag satt rätt bra, med möjlighet till flera punktstudier. På just den här bilden nedan studerar jag en spelares förberedelser inför frispark.


Stilstudie på Söderstadion.

Dagen avslutades med en givande middag på Bröderna Olsson, en restaurang känd för att alla dess rätter, drycker och inredningsprylar innehåller vitlök. Givande, inte bara för att middagen sannolikt gav mig en dålig andedräkt, utan för att min vän J gav mig så många kloka ord som tilltugg. Skrämmande när någon förstår hur man funkar mer än man gör själv, och ännu mer skrämmande när någon säger: "Hade du varit en kille hade du varit en riktigt töntig killkompis".

2 kommentarer:

  1. Du ser det hela Helt Fel: en sånn kommentar är en Komplimang till Din Kvinnlighet. Den största chansen du har att fånga En Riktig Karl är att uppföra dig som En Riktig Kvinna. Som jämnställd Men menar Ja detta på bästa möjliga sätt. En Riktig Kvinna uppför sig lagom feminint, där det krävs, har en feminin Kropp och Framtoning, och tar hand om sig själv, sina närmsta och intimaste. Att du kanske är lite töntig ibland, tja, de e väl Alla Svenskar. Den svenska Nörden är Världskänd. Ja ser det som att det din "vän" Egentligen menade var: "Du är en Riktig Svensk Kvinna!", och Det är en komplimang. Svenska KVINNOR är också Världskända...

    SvaraRadera
  2. Haha tack käre du! Är inte säker på att du har rätt om vad min vän menade men jag uppskattar innerligt din avancerade analys. =)

    SvaraRadera