tisdag 5 maj 2009

En gammal tandborste

Vissa påstår att det inte går att lära gamla hundar sitta. Eftersom jag aldrig har haft hund så vet jag inte om det stämmer. Däremot påstår jag att det inte går att glömma gamla tandborstar.

För flera år sen dejtade jag en kille så länge och så ofta att jag tog dit en tandborste att ha hos honom istället för att behöva ha den i handväskan konstant. För att skoja till det tog jag med en MFF-tandborste, men då han var Bajare utbrast han förtvivlat:
"Vet du vad mina kompisar kommer göra med den?!"
Det visste jag inte och innan frågan hade hunnit sjunka in ordentligt hade han slutat höra av sig och våra vägar skiljts. Orsaken: tandborsten.

Nyligen träffade jag honom igen och antagligen har hans prioriteringar i livet gällande tandborstar ändrats under åren för nu ville han plötsligt dejta mig igen, vilket självklart var smickrande. Tyvärr är det dock omöjligt, för jag funderar fortfarande då och då över den där tandborsten och exakt vad hans kompisar faktiskt gjorde med den. Även om jag inte vet så kan jag inte glömma.

OBS! Tandborsten på bilden har ingenting med historien att göra, men kanske hade historien haft ett lyckligare slut om den här tandborsten hade haft det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar