lördag 30 maj 2009

Skrattstock 2009

Så var Skrattstock över för den här gången! Jakob, Özz, Janne & Klas gjorde sig ännu ett år osams med tusentals marathonlöpare genom att mirakulöst trolla fram årets varmaste dag när Skrattstockbesökarna behövde den som mest. Tyvärr innebar det att hälften var där minst lika mycket för att sola som för att skratta, vilket ledde till både distraherande mycket naket och snack i publiken.

En viss indier från Småland har den senaste tiden helt frivilligt agerat både manager och kameraman åt mig, och spontant känns det inte alls som en dum kombination. Indier är ju kända för att producera billiga filmer och smålänningar är ju kända för sin ekonomiska sida. När killen började diskutera ett eventuellt framtida samarbete var det dock först när han sade sig ha "god kontakt med ÖIS" som jag verkligen blev intresserad. Men innan jag hunnit fråga vilka spelare i Örgryte han känner osv, förstod jag att det var Özz han menat. Samarbetet tedde sig då inte lika intressant, eftersom jag redan har bra kontakt med Özz, men jag ska kika på hans provfilm från Skrattstock och om den är tillräckligt rolig och hans kamera inte har lagt på alltför många kilon på mig, kanske vi kan diskutera ett vidare samarbete.

Den småländske indiern med "god kontakt med ÖIS" filmar för livet.

Fantastiska Zinat, som för ett par år sedan var min första och mycket uppmuntrande kontakt in i standupvärlden, passade på att presentera sin "utomjording till pojkvän" från scenen, och där stod han på backstage-området i egen hög person: Tomas DiLeva.

Tomas syntes backstage där "Enbart komiker" fick vistas. Har vi inte alla alltid trott att det är just komiker han är?

Komikerna och skratten var många men min personliga favorit under dagen var Gardell. Kolla själv här: http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5268580.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar