fredag 10 juli 2009

Borde jag?

Ni som känner mig vet att jag är svag för ödets krafter och att jag gärna vill träffa den rätte för Swane på ett sätt som antingen skulle kunna vara hämtat ur en gammal Hollywoodfilm, eller ännu hellre kunna ligga till grund för en ny sådan. Tex att det bara säger klick med en tysk kameraman när jag som minst anar det. Just nu lutar dock den storyn mer åt att bli en tragedi (eller komedi, om man är tysk) än något annat.

Kanske har dock nästa potentiella filmprojekt redan dykt upp i och med nedanstående mail som jag nyss fann i min inkorg:

Hitta kärleken i Carolina Gynnings nya dejtingprogram
...............................................................................
TV4 testar nu ett nytt sätt att hitta deltagare till ett tv-program. Du är slumpmässigt utvald bland mejladresser från våra nyhetsbrev att få det här erbjudande från TV4: TV-programmet Dagens man är showen där första intrycket räknas och allt avgörs med ett knapptryck. Med mycket värme och glimten i ögat kommer ett antal utvalda singelkillarna ställas inför en panel av singeltjejer. Tjejerna avgör om killarna imponerar – eller inte. Ta chansen och var med i dejtingprogrammet Dagens man. Anmäl dig redan idag på www.tv4.se/dagensman
----------------------------------------------------------------

Att just jag blivit "slumpmässigt utvald" att "hitta kärleken" kan jag bara tolka som ödet. Borde jag söka till detta? Jag tror att meningen med att just du läser detta är för att du ska ge mig din åsikt i frågan. Jag utlyser härmed en tävling, där den som lämnat den bästa motiveringen och lyckats övertala mig på det ena eller andra hållet i frågan innan helgen är över, bjuds på valfri middag. Och jag lovar att det inte blir isterband! Om du inte vill det förstås...

2 kommentarer:

  1. Nu tror ju inte jag på ödet. Däremot har ju ni fotbollsfolk ett väldigt bra talesätt: "bollen är rund". Det är den, och nu rullar den åt det här hållet. Kommer det att leda till något, tysk kameraman eller annan? Jag vet inte, men i varje fall till ett äventyr att berätta för dina barnbarn. Med tanke på hur det går för MFF just nu, är det verkligen de matcherna det enda du vill kunna berätta för dina barnbarn om? Pröva såpan, om inte annat för att samla coola historier ;)!

    SvaraRadera
  2. Haha fantastisk motivering käre Björne, konstaterar att du just nu innehar både första och sista platsen i tävlingen! =)

    SvaraRadera