onsdag 22 juli 2009

Sagt efter matchen

Trots mitt löfte om tre poäng i måndagens match blev det bara en när MFF spelade 0-0 mot Halmstad på Swedbank stadion, och trots ösregnet så var det måltorkan som störde flest. Nedan följer några kommentarer från spelare, tränare och publik efter matchen:

"Vi hade i alla fall inte tur med vädret", kommenterade mina släktingar från Helsingborg som satt på nedre delen av östra där regnet öste in.

"Vi får inget gratis", sa Rolle om de uteblivna målen.

"Inte vi heller", sa samma släktingar från Helsingborg som fått betala 275kr per skalle för kallduschen.

"Det var bättre musik på Falsterbo Horse show än här", min kompis F som vet att lägga fokus på det viktiga.

"Han håller tätt som en Tena Lady", min kompis P motiverar sitt val av Dahlin som matchens lirare. En motivering som kanske inte passade så bra just denna dag då samtliga spelare, inklusive Dahlin, var genomblöta av regnet.

"Bollen vill inte in", sa Jasmin Sudic om vad problemet är. Frågan är om inte bollen är "fel person på fel plats" i så fall...

"Malmö har ganska bra statistik borta mot Halmstad så det ska nog bli bra..." Jeffrey Aubynn om det kommande returmötet mot HBK. Vi får hoppas att han får rätt och att vi sopar mattan med kvastarna nästa måndag istället.

Undertecknad, som är mitt i sin semester, kan inte låta bli att avsluta med en positiv tanke trots att segrarna uteblir: "Hellre en dålig dag på Swedbank stadion än en bra dag på jobbet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar