torsdag 23 juli 2009

Ofrivilligt i bikini på MFFs eftermiddagsträning

Jag har skämtat om det. Att i bara bikinin sola samtidigt som jag kollar på MFFs träning från den grönare sidan av gräset. Idag blev det tyvärr verklighet och det trots att jag inte ens närvarade vid dagens träning utan valde att tillbringa eftermiddagen på Tallriken i Pildammsparken. Den sol som lyste när jag anlände och placerade mig på filten för att bättra på brännan försvann snart, men på grund av värmen låg jag kvar i bikini trots att himlen var täckt av moln.

Döm om min förvåning när jag mellan två sms tittade upp och rakt på tre träningsklädda spelare som kom gåendes bara några meter från mig. Eftersom de sneddade och dessutom i lite för behagligt promenadtempo, vill jag inte hänga ut de tre med namn här. Dock kunde jag inte låta bli att uppmuntrande skrika "öka takten!". En av dem vinkade igenkännande samtidigt som han svarade "Var är solen?"
"Inte på era matcher i alla fall" tänkte jag svara, men det var nog tur att jag inte gjorde det. Idag sken den i alla fall lite på deras träning.

4 kommentarer:

  1. tycker du e lite väl stygg, ja tyckte Malmö - Halmstad va underhållande. Det va Bra Fotboll, det hände mycket, det var stundtals jävligt Snygg Fotboll! sen att målet borde ha högre ribba, de e ju bara så landet råkar ligga. vi får sikta Lägra nästa gång, sluta gå efter stjärnor & trätoppar..

    SvaraRadera
  2. Käre Mr.T, jag syftade endast på väderförhållandena när jag konstaterade att solen inte närvarade på matchen i måndags. I övrigt håller jag med dig om att det såg i princip lika bra ut som det gjort stora delar av säsongen, förutom att bollen inte vill in. Men det har som sagt inget med solen att göra.

    SvaraRadera
  3. Men Anna då, trodde att du bara solade när du var ute och sprang.... hihihi... kramis Pernilla

    SvaraRadera
  4. Mmm, Pernilla... jag borde hållt mig till det. Hade varit lite roligare att springa om dem =) fast inte i bikini då...

    SvaraRadera