lördag 11 juli 2009

Malmö by båt

Är bullarna bakade & kaffet bryggt?
Och ni smått sugna på en söndagsutflykt?
Då rekommenderas Malmö by båt,
eller denna lilla sanna anekdot.
I brist på pojkvän tog jag med två killar till kanalen,
och mötte upp föräldrarna med måsskit vid centralen.


Den småländske indiern följde med motstridigt,
då han konstaterat att vi åkt en dag för tidigt.
Ty på en skylt stod "imorgon bjuder vi på fika på turen",
men vi åkte som tänkt, trots smålänningen och den rådande konjukturen.



Första sevärdheten döljs här av en kepsklädd pensionär;
ett gammalt "kvinnofängelse för lössläppta kvinnor, som ej längre finns här"...
Paret framför klagade över att de varken såg eller hörde så mycket som de ville,
det var nog för att de satt sig fel; framför oss och bakom en rätt stor kille.
Kompisen Pers kamera dog tidigt, vilket han tyckte var trist.
Det stärker faktumet att han inte är kameraman, utan journalist.

Lånade ut min kamera till en av mina vänner,
men nån med större otur tror jag inte jag känner.
I ett försök att fånga en kvinnlig joggares rumpa,
lyckades han klicka just som hon var bakom ett träd och fick inte ens med en strumpa.
I brist på span ombord, syntes här tre sevärdheter.
Tyvärr saknas deras nummer & identiteter...
Här på bron syntes en sevärdhet av vilken vi gärna ser mera;
MFFs Jimmy Dixon, men att han är kvar när ni åker kan jag inte garantera.
Den här killen ville absolut bli fotograferad med det berömda P-huset Anna,
trots att många ville av och parkera där hade vi inte tid att stanna...
Turen fortsatte förbi stans nya och specialdesignade polishus,
men vi såg inte formens likhet med en fågel trots dagsljus.
Rundan rekommenderas varmt till alla,
se bara upp för måsskit som överallt tycktes falla.
Om ni föredrar att bränna kalorier längs kanalkanten,
rekommenderas den här budgetvarianten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar