torsdag 9 juli 2009

Gig mellan ICA-Ulf & LIDL-Conny

Gårdagens gig på Tivoli hade kunnat bli mitt sista i Helsingborg nånsin. Precis som vissa fotbollslag har svårt för vissa arenor, har mina tidigare gig i denna stad inte direkt gett full pott. Det kan ha nåt att göra med att det är för tidigt för Helsingborgarna att skämta om Henke? Igår försvann dock mitt Helsingborgs-spöke, så jag kommer gärna tillbaka!

Förutsättningarna var bra; jag körde mellan ICA-Ulf (även känd som Paul Tilly) och LIDL-Conny (även, men inte lika känd som Conny Hansson). Ja alltså, mellan som i innan ICA-Ulf och efter LIDL-Conny och inte mellan som i under ICA-Ulf och över LIDL-Conny... De gjorde båda starka insatser, även om jag inte riktigt gillade hur ICA-Ulf gjorde reklam för Scans leverpastej...

Jag tar med mig en viktig lärdom från kvällen; lägg aldrig in nya skämt från "kompisar". Framförallt inte skämt som komponerats efter fem öl... (Om du inte är säker på att resten av publiken druckit lika mycket...)

Min "kompis" som tom fick visa leg när vakten hört hur barnslig humor han hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar