tisdag 14 april 2009

Kändisspotting i Malmö en helt vanlig tisdag

Nyss hemkommen från en händelserik och för att vara i Malmö kändistät powerwalk-and-talk med väninnan A. Jag är gladare än vanligt att hon var med och därmed bevittnade de två högaktuella kändisar som vi råkade stöta på. (OBS! Stöta på som i råka möta.) A är antagligen minst lika glad att jag var med, för utan mig hade hon nu varit helt, i och för sig säkert lyckligt, ovetande om vilka celebriteters vägar hon korsat ikväll. A och jag kompletterar på så sätt varandra mycket bra; då jag nästan skäms för att jag känner igen alla, skäms hon för att hon inte känner igen någon. A är själv smått känd, främst för att ha kallat komikern Hasse Brontén för Lasse Kronér, vilket han dock har förlåtit henne för.

Kvällens kändisspotting började i ett gatuhörn vid Triangeln, där vi mötte ett gäng något yngre killar, varav jag genast identifierade den ene som den sedan ett dygn tillbaka historiske förste målskytten på Swedbank stadion; Labinot Harbuzi. I brist på Ferraribilar i bakfickan fick ett handslag och en enkel komplimang om hans mål räcka. Jag har inte tvättat handen än.

Mot slutet av rundan då A och jag kommit in på de tyngre samtalsämnena, uppdaterade jag A på årets Robinson och beskrev i detalj min favorit i programmet: den 27-årige Erik Billing från Malmö som gett lärare med röd tuppkam ett ansikte. Det var dock helt bortkastad tid för där stod han plötsligt utanför en affär, dock inte riktigt sig lik med en mobil i handen. Tyvärr fick jag inte framfört att han är min favorit, men min förhoppning är att han googlar sig själv och läser detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar