tisdag 28 april 2009

Sökes "Söt kille på Sthlm flygplats"

Tyvärr är det inte jag som efterlyser denne söte kille efter mina besök på Bromma flygplats de senaste dagarna. Den lyckliga, eller olyckliga, sökaren är däremot någon i finska Vaasa som har googlat på just "Söt kille på Sthlm flygplats" och därigenom hamnat på min blogg, där jag ju skrivit både om flygplatser och om en söt kille, dock på Pressbyrån i Helsingborg.

Själv har jag googlat på en hel del liknande kombinationer genom åren. Det ska gudarna veta. Och det vet google. Och antagligen en hel del bloggare vars sidor jag mer eller mindre logiskt hamnat på. Samtidigt som jag lider med denna någon kan jag inte låta bli att tycka att det är en lite för generell sökning för att vara riktigt seriös. Å andra sidan kan det handla om en amatörgooglare. Eftersom det finns mer än en flygplats i Stockholm, kunde ju någon ha begränsat sökresultaten betydligt genom att söka specifikt på tex Arlanda istället. När jag en gång sökte efter en söt servitör på Lilla torg skrev jag ju inte Lilla torg utan namnet på stället där han jobbade.

Nu kanske det inte alls handlar om en tjej (eller kille!) som söker efter en söt kille som de spanat in, utan någon kanske rent av är den söte killen som varit på en flygplats där han känt sig inspanad av en tjej (eller kille!) som han misstänker genast rusat hem och bloggat om honom. För att kolla om han har rätt googlar han på så sätt en möjlig beskrivning av sig själv för att se om hans känsla var rätt. Det finns ju faktiskt människor som gör så, bloggar om okända söta killar de ser. Jag till exempel. Det var precis så jag resonerade om killen på Pressbyrån; bloggar jag om dig så googlar du kanske dig? Men han har inte gjort det än...

Ytterligare en möjlighet, i vilket fall det är helt förståeligt att sökningen är så generell som den är, är om det handlar om någon som tex ska söka jobb på en flygplats i Stockholm. Då är det till och med smart att googla på "Sthlm flygplats" istället för Arlanda eller Bromma, för att sen låta listan över sökresultaten avgöra var man ska prioritera att skicka sin ansökan. Om nu söta killar i ens omgivning är en viktig faktor för någon som söker jobb vill säga.

Oavsett vad som ligger bakom just denna sökning så önskar jag någon lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar