lördag 18 april 2009

Sex dagar kvar som singel

Jag har bestämt mig nu. Det är dags att ta steget från ensamhet till tvåsamhet.

Vissa verkar tro att jag trivs lite för bra som singel, men så är inte fallet. Jag har bara gjort det bästa av en sorglig situation och skämtat bort min civilståndsångest på standupscenen så att folks skratt har kunnat fungera som tillfällig balsam för min ständigt sökande själ.

Innerst inne är jag trött på alla singelolyckor som blivit en alltför naturlig del av min vardag.

Trött på att ständigt diskrimineras; oavsett om det gäller uteblivna inbjudningar till parmiddagar bara för att jag saknar partner eller mängdrabattserbjudanden i stil med "gå två betala för en" som bara syftar till att sänka mig ekonomiskt. Jag betalar ju egentligen för två när jag går själv.

Trött på att komma hem till en stökig lägenhet och ett tomt kylskåp, och bara ha mig själv att skylla för det. Tänk vad underbart att kunna skylla på någon annan någon gång!

Men mest trött är jag på folks tips om var, när och hur jag kommer träffa Honom, framförallt på de som säger att det kommer ske när jag som minst anar det. Då känns det som värst, för jag anar det ju hela tiden.

Men denna ensamma epok av mitt liv ska nu få ett slut. Om sex dagar är det jag som tar klivet ur singelträsket.

1 kommentar:

  1. 6 dagar? de låter tajt. om det skulle skita sig kan de va av intresse att ja är bostadslös. Ja städar ALLTID, lagar minst 2 riktiga mål mat om dagen, e billig i drift, enkel i underhåll, skrattar högt och mycket, har massa snygga kompisar (som visserligen inte e singlar, men inte har flickvänner som håller din Klass..)

    Ja har dessvärre en ovana att enbart jobba i kalsonger/badshorts, fast ja e oerhört maskulin, luktar ok och tränar varje dag, så d borde nog inte ställa till problem.

    Se detta som ett Seriöst Erbjudande! Ja klarar inte av att bo med mitt Ex längre, och ja saknar Malmö. Va ja eventuelt skulle betala i hyra (och var ja skulle sova) förhandlar vi snabbt fram över nånn av de trevliga, näringskorrekta, ekologiska och fairtrade märkta måltider ja regelbundet lagar.

    Ha de Bäst, Ärade Mentor!
    - din hittills mest Framgångsrike (och ende?) Lärjunge

    SvaraRadera