fredag 24 april 2009

STATUS: STÄNDIG SINGEL

Jag vet att ni är många där ute som blir väldigt besvikna nu. Det var ju idag det skulle ske; Swanen skulle åka på singelkryssning och inte återvända till fastlandet förrän hon fixat fast förhållande.

Ödet ville annorlunda. Eller någon. Det kan ju ha berott på sabotage att flyget var inställt och att jag därmed omöjligt skulle hinna upp till Stockholm i tid för avgången med Spraydate. En jämnårig kille bakom mig i Kullaflygskön beklagade sig högljutt att han måste med flyget för att han skulle vidare med en kryssning. Tydligen var det inte singelkryssningen han skulle med på. Eller så vågade han inte erkänna det efter att han sett min romantiska reaktion när jag fantiserade om hur han och jag skulle finna varandra där och då, som på film, medan de andra tusentals singlarna flöt iväg mot Åland.

Stödet från min omvigning har varit enormt under uppladdningen och nedräkningen nu veckorna före avresan. Minst sagt. Mina föräldrar som kanske mer än någon annan jagar titlarna mormor och morfar till sina cv innan de pensionerar sig, gav mig boken "Sälj dig själv på 30sekunder". Med tanke på att kryssningen varade ett dygn skulle jag hunnit med nästa 3000 försäljningar, så visst var oddsen goda. Vidare har komikerkollegor fällt väldigt uppmuntrande kommentarer om hur skönt det ska bli att slippa mitt ständiga skämtande om singellivet. För att inte tala om kollegorna på jobb idag som önskade mig lycka till värre än jag skulle åka till Bingolotto för att snurra på hjulet och de skulle få ta del av vinsten. Egentligen såg nog de flesta där mest fram emot att få ett slut på mitt ständiga spanade och flirtande på fikan.

Läste i Metros horoskop imorse att "Tiden börjar bli knapp. Passa på att klara av en viss uppgift medan förutsättningarna är gynnsamma." Det var ju precis det jag skulle göra idag. Och få ett slut på morsans tjatande "När jag var 28 hade jag minsann skaffat både man och två barn..."

Jag brukar se en mening med det mesta, och nu söker jag efter meningen med det här. Kanske ska jag gå ut en sväng och se om Han hittar mig, den ständiga singeln.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Martin från IP & Sveavägen 65 :) Skön blogg du har!

    SvaraRadera
  2. Hallå Martin!
    Kul att höra från dig & att du gillar bloggen.
    Swankram, Anna numera Kronborgsvägen 18A

    SvaraRadera