lördag 11 april 2009

Morgonpromenad med Malmö Brandkår

Ibland har man tur. Idag handlade det dock bara om god planering.

Trots hemkomst från Slagthusets köttmarknad bara några timmar tidigare var det inga problem att komma upp när klockan ringde. Motivationen var på topp då jag visste vad som väntade i Pildammsparken, och jag tijmade min ankomst dit lagom till att hinna se de röda brandbilarna rulla in för dagens morgonpass. För att maximera min tid med brandmännen följde jag min sedan tidigare utarbetade strategi och gick motsatt håll i samma spår som de springer. Totalt hann jag på så sätt få till i runda slängar trettiotalet träffar med dessa heta hunkar. Ingen dålig start på dagen för en singeltjej!

För mer info om var och när brandkåren tränar går det bra att kontakta mig.

2 kommentarer:

  1. Malmö Brandkår gick i graven för 3 år sen. Vi heter nu Räddningstjänsten syd, det borde varje upplyst medborgare veta.Tränar gör vi dock fortfarande i Pildammsparken för att vara redo då medborgarna behöver oss.

    SvaraRadera
  2. Tack för upplysningen käre brandman!
    Ps Om du har vägarna förbi Kronborgsvägen får du gärna hjälpa mig kolla min brandvarnare någon dag. Eller om du har någon yngre kollega!

    SvaraRadera