torsdag 23 april 2009

Skrattmåsarna-Swanen 14-1

Idag väcktes jag av en kraftig smäll mot ett av mina två fönster och det var faktiskt ganska trevligt som omväxling till de skrattsalvor som måsarna väckt mig med under två veckors tid nu. Jag vet inte om det här var en mås, men så fort jag är frisk och tillbaka på jobbet igen ska jag kolla med min kollega och fågekskådarvän hur det brukar låta när just en mås kraschar in i ett fönster. Det måste i alla fall ha varit en konstnärligt lagd fågel för han såg till att lämna ett sista avtryck efter sig på rutan, som jag ska njuta av så länge det går. Det ska påminna mig om morgonen då jag fick skrattat bäst och sist...


1 kommentar:

  1. Ornitogal kollegan24 april 2009 kl. 14:25

    Resterna på rutan är fettpartiklar och rester från parasiter. Märket nere i höger hörn på bilden/rutan är från fågelns vänster vinge.

    Hur det låter när en skrattmås eller duva smäller i en ruta har jag däremot ingen susning om.

    Kram/Ornitogal kollegan

    SvaraRadera